حسین اثناعشری


15 آبان 1400


۰ کامنت


( 4.8 )

( 12 )

نقد توصیه نامه یونسکو تحویل رئیس محترم جمهور شد

سازمان یونسکو پس دو سال کار و سه اصلاحیه در نهایت طی سال جاری پیش نویس نهایی سند اخلاق هوش مصنوعی را منتشر ساخته و بنا دارد که در اجلاسیه چهل و یکم در آبان ماه ۱۴۰۰ در پاریس، این سند را به تصویب کشورهای عضو برساند.

حدود 20 روز قبل دفتر فقه معاصر نسبت به دعوت عمومی از اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی برای همکاری در نقد پیش نویس این توصیه نامه، اقدام نمود.

شماری از اساتید و محققان محترم حوزه های فقهی، اخلاق، فلسفه اخلاق، حقوق و هوش مصنوعی در این رابطه اعلام آمادگی نمودند و با کار فشرده و دقیق ایشان، توانستیم علاوه بر نقدهای بنیادین و شکلی سند، پیشنهادهای راهبردی و تقنینی مناسبی نیز ارائه نماییم. 

حضرت آیت‌الله اعرافی نیز مثل همیشه با حمایت، پشتیبانی و اقدامی سریع متن آماده شده را به دست حجت الاسلام رئیسی رساندند تا مورد استفاده هیأت ایرانی حاضر در اجلاسیه قرار گیرد تا با مشکلی مشابه با سند ۲۰۳۰ مواجه نشویم.

در این رابطه مراتب تقدیر و تشکر خود را از همه اساتید و محققین گرامی اعلام می نماییم. 

در حال حاضر ما منتظر سند نهایی یونسکو در اخلاق هوش مصنوعی خواهیم بود. سپس نقدهای موجود ناظر به پیش نویس را با همکاری نویسندگان نسبت به متن سند مصوب، تصحیح و تکمیل نموده و در قالب کتابی مستقل از  سری کتاب های هوش مصنوعی به انتشار عمومی خواهیم رساند.

برچسب ها :

هوش مصنوعی

حقوق هوش مصنوعی

اخلاق هوش مصنوعی

فقه معاصر و اسناد بین المللی


اخبار مشابه
نتیجه ای یافت نشد

نظرات

۰ دیدگاه

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2024