محمد مهدی صالح نیا


30 بهمن 1402


۰ کامنت


( 12 )

تولد اولین کودک هوش مصنوعی جهان در چین

اولین کودک هوش مصنوعی جهان، در یک نمایشگاه معرفی شد.

در حال حاضر تونگ تونگ (نام این هوش مصنوعی) مانند یک کودک سه یا چهار ساله صحبت و رفتار می‌کند.

«اولین کودک هوش مصنوعی جهان» که توسط دانشمندان چینی توسعه یافته است، توانایی توسعه عاطفی و توانایی شناختی یک کودک سه یا چهار ساله انسانی را دارد.

تونگ تونگ که به معنای “دختر کوچک” است، نامی است که دانشمندان در موسسه هوش مصنوعی عمومی پکن (BIGAI) به آن داده‌اند.

کودک هوش مصنوعی در ماه گذشته در نمایشگاه فناوری هوش مصنوعی عمومی، با بازدیدکنندگان در ارتباط بود و ویژگی‌های انسان‌نما خود را نشان داد.

تونگ تونگ تاکنون محدود به دنیای دیجیتال است اما حتی در محدودیت مجازی، هوش عاطفی، دایره‌ی واژگانی بیش از ۶۰۰ کلمه و توانایی یادگیری خودکار مانند یک کودک را دارد. در حال حاضر او مانند یک کودک سه یا چهار ساله انسانی صحبت می‌کند و رفتار می‌کند اما از آنجا که همیشه در حال یادگیری است، قابلیت‌های او در حال افزایش است.

به گفته مخترعان این هوش مصنوعی، تونگ تونگ همچنین سطح مشارکت عاطفی را که تا به حال در برنامه‌های هوش مصنوعی دیده نشده است، نشان می‌دهد. تونگ تونگ دارای حافظه و ذهن است و سعی می‌کند مفاهیم عامیانه‌ای که انسان‌ها به او آموزش داده‌اند را یاد بگیرد. او درست و غلط را تشخیص می‌دهد، نگرش‌های خود را در شرایط مختلف بیان می کند.

با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی، تونگ تونگ می‌تواند اقدامات خود را به شکلی که متناسب با شرایط است، تطبیق دهد. توانایی او در تمیز کردن محیط مجازی خود، از جمله پاک کردن شیر ریخته‌شده و اصلاح قاب عکس کج بدون درخواست، در یک مورد، مخاطبان را متعجب کرد.

اما جالب‌ترین و نگران‌کننده‌ترین جنبه تونگ تونگ، قابلیت ادعایی‌اش برای تجربه و ارتباط برای ابراز «خوشحالی، خشم و غم خود» است. این موضوع نشان‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه هوش مصنوعی و توانایی‌های انسان‌نمایی آن است.

به نظر می‌رسد که تونگ تونگ، با ترکیب هوش مصنوعی و توانایی‌های انسانی، یک قدم دیگر به سوی آینده‌ای پر از امکانات و تحولات گام برداشته است.

 

منبع خبر: Tong Tong, the world's first AI child, unveiled at exhibition

برچسب ها :

اخلاق هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

مسئولیت پذیری هوش مصنوعی


اخبار مشابه
نتیجه ای یافت نشد

نظرات

۰ دیدگاه

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2023