سردبیر


29 آبان 1402


۰ کامنت


( 12 )

صدور اولین فرمان اجرایی هوش مصنوعی آمریکا – بخش سوم

در این بخش واکنش های ارائه شده در خصوص اولین فرمان اجرایی هوش مصنوعی آمریکا، از سوی گروه های صنعتی و تجاری مورد بررسی قرار گرفته است.

برای مطالعه بخش اول و بخش دوم، روی نام بخش کلیک کنید.

 

واکنش ها به اولین فرمان اجرایی هوش مصنوعی آمریکا

بردلی توسک[1]، مدیرعامل توسک ونچرز، که یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر با سرمایه گذاری در فن آوری و هوش مصنوعی است، از این حرکت استقبال کرده اما اذعان داشته که شرکت های فن آوری احتمالاً از به اشتراک گذاری داده های اختصاصی با دولت، به خاطر ترس از ارائه آن به رقبا خودداری خواهند کرد.

توسک معتقد است که "فارغ از یک مکانیسم اجرایی واقعی، (که به نظر نمی رسد در این دستور اجرایی مدنظر قرار گرفته باشد)، این مفهوم عالی است اما پایبندی به آن ممکن است بسیار محدود باشد."

NetChoice، یک انجمن تجاری ملی که شامل پلتفرم های بزرگ فن آوری است، این دستور را به عنوان یک "خط قرمز تعیین شده برای هوش مصنوعی" توصیف کرد که در نهایت "مانع از ورود شرکت ها و رقبای جدید به بازار خواهد شد و سلطه دولت فدرال بر نوآوری آمریکایی را به طور قابل توجهی گسترش خواهد داد."

به نظر برخی کارشناسان، فرمان جدید فراتر از تعهدات داوطلبانه ای است که در اوایل سال جاری توسط شرکت های هوش مصنوعی مانند OpenAI، Alphabet (GOOGL.O)  و Meta Platforms (META.O) پذیرفته شد، در تعهد پیشین این شرکت ها موظف بودند در راستای ایمن تر کردن فناوری، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را علامت گذاری کنند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که به عنوان بخشی از این دستور، وزارت بازرگانی "به منظور احراز هویت محتوا و ایمن تر کردن فناوری"، راهنمایی هایی را برای برچسب گذاری اقلامی که توسط هوش مصنوعی تولید می شوند، توسعه خواهد داد تا از شفافیت آن اطمینان حاصل نماید.

این دستور همچنین الزاماتی را برای قانون گذاران مالکیت معنوی و آژانس های اجرای قانون فدرال تعیین می کند که برای رسیدگی به استفاده از آثار دارای کپی رایت در آموزش هوش مصنوعی، مدنظر قرار گرفته است. از جمله این الزامات، فراخوانی برای "ارزیابی سیستم های هوش مصنوعی برای نقض قوانین "IP است.

نویسندگان برجسته و هنرمندان بصری چندین پرونده قضایی تشکیل داده اند که شرکت های فن آوری را به خاطر استفاده از آثارشان برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی مولد به سرقت متهم می کنند. شرکت های فن آوری استدلال می کنند که استفاده آن ها از محتوا تحت دکترین استفاده منصفانه در قانون کپی رایت آمریکا قرار گرفته و قانونی تلقی می شود.

مکس تگمارک[2]، رئیس گروه سیاست گذاری فن آوری مؤسسه آینده زندگی[3]، در بیانیه ای گفت: " حقیقت این است که ایالات متحده در حال حاضر بسیار عقب تر از اروپا است. سیاست گذاران، از جمله آن هایی که در کنگره هستند، باید با وضع قوانینی که در عین مقابله با تهدید، از پیشرفت محافظت می کنند، به دنبال ارتقاء شهروندان خود باشند."

یک مقام ارشد دولت، با انتقاد از اینکه اروپا در تنظیم هوش مصنوعی تهاجمی تر عمل کرده است، گفت که وجود یک اقدام قانونی نیز ضروری است.در همین راستا، بایدن اخیراً از کنگره خواسته تا با تمرکز بر حفاظت از داده های شخصی نسبت به ارائه قانون اقدام نمایند.

چاک شومر[4]، رهبر اکثریت سنای آمریکا گفت امیدوار است تا چند ماه دیگر قانون هوش مصنوعی آماده شود. مقامات آمریکایی هشدار داده اند که هوش مصنوعی می تواند خطر تعصب و نقض حقوق مدنی را افزایش دهد و فرمان اجرایی بایدن باید به دنبال رسیدگی به این موضوع از طریق ارائه راهنمایی به مالکان و ذی نفعان باشد. این امر بایستی با هدف توقف سوءاستفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی برای تشدید تبعیض، صورت گیرد.

این دستور همچنین خواستار توسعه "بهترین شیوه ها" برای رسیدگی به آسیب هایی از جمله جابجایی یا جایگزینی شغلی است که ممکن است به واسطه استفاده از هوش مصنوعی برای کارگران ایجاد شود. علاوه براین، باید گزارشی در مورد تأثیرات هوش مصنوعی بر بازار کار ذیل این فرمان ارائه گردد.


 

[1] Bradley Tusk

[2] Max Tegmark

[3] the Future of Life Institute

[4] Chuck Schumer

 


صدور اولین فرمان اجرایی هوش مصنوعی آمریکا – بخش اول

صدور اولین فرمان اجرایی هوش مصنوعی آمریکا – بخش دوم

برچسب ها :

هوش مصنوعی

مسئولیت پذیری هوش مصنوعی

حقوق هوش مصنوعی

اخلاق هوش مصنوعی


اخبار مشابه
نتیجه ای یافت نشد

نظرات

۰ دیدگاه

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2023