سردبیر


29 آبان 1402


۰ کامنت


( 12 )

صدور اولین فرمان اجرایی هوش مصنوعی آمریکا – بخش اول

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از فرمان اجرایی جدیدی درباره هوش مصنوعی رونمایی کرد.

این اولین اقدام دولت آمریکا در نوع خود است که نیاز به ارزیابی های ایمنی جدید، هدایت حقوق شهروندی، عدالت و تحقیق در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار را مطرح می کند. این دستور براساس تعهدات داوطلبانه ای است که کاخ سفید پیش تر از شرکت های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی دریافت کرده و نشان دهنده اولین اقدام الزام آور دولت در این زمینه است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، فرمان اجرایی جدیدی درباره هوش مصنوعی صادر کرد که اولین اقدام دولت آمریکا در نوع خود محسوب می شود و نیازمند ارزیابی های ایمنی جدید، هدایت حقوق شهروندی و عدالت و تحقیق درباره تاثیر هوش مصنوعی بر بازار کار است.

در حالی که نهادهای مجری قانون هشدار داده اند که آماده اعمال قوانین موجود در مورد سوءاستفاده از هوش مصنوعی هستند و کنگره تلاش کرده است تا اطلاعات بیشتری در مورد این فن آوری برای تدوین قوانین جدید کسب کند، فرمان اجرایی می تواند تاثیر فوری تری داشته باشد. به گفته یک مقام ارشد دولتی، این فرمان نیز مانند همه فرمان های اجرایی "قدرت قانونی" دارد.

اجزای کلیدی این فرمان اجرایی به هشت بخش تقسیم می شود:

  • ایجاد استانداردهای ایمنی و امنیتی جدید برای هوش مصنوعی، از جمله با ملزم کردن برخی از شرکت های هوش مصنوعی در به اشتراک گذاری نتایج تست ایمنی با دولت فدرال، هدایت وزارت بازرگانی برای ایجاد راهنمایی در افزایش ایمنی هوش مصنوعی، و ایجاد یک برنامه امنیت سایبری که بتواند ابزارهای هوش مصنوعی بسازد که به شناسایی نقص ها در نرم افزارهای حیاتی کمک کند.
  •  حفاظت از حریم خصوصی مصرف کننده، از جمله با ایجاد دستورالعمل هایی که آژانس ها می توانند از آن برای ارزیابی تکنیک های حریم خصوصی در هوش مصنوعی استفاده کنند.
  • پیشبرد عدالت و حقوق مدنی با ارائه راهنمایی به مالکان و پیمانکاران فدرال برای کمک به جلوگیری از الگوریتم های هوش مصنوعی که تبعیض را تشدید نموده و همچنین ایجاد بهترین شیوه ها در مورد نقش مناسب هوش مصنوعی در سیستم قضایی، از جمله زمانی که در صدور حکم، ارزیابی ریسک و پیش بینی جرم استفاده می شود.
  •  حمایت کلی از مصرف کنندگان با هدایت وزارت بهداشت و خدمات انسانی برای ایجاد برنامه ای در راستای ارزیابی شیوه های بالقوه مضر مراقبت های بهداشتی مرتبط با هوش مصنوعی و ایجاد منابع وابسته به استفاده مسئولانه مربیان از ابزارهای هوش مصنوعی.
  •  حمایت از کارگران با تهیه گزارشی درباره پیامدهای بالقوه بازار کار هوش مصنوعی و مطالعه راه های حمایت دولت فدرال از کارگران آسیب های ناشی از اختلال در بازار کار.
  •  ترویج نوآوری و رقابت از طریق گسترش کمک های مالی برای تحقیقات هوش مصنوعی در حوزه هایی مانند تغییرات آب و هوایی و مدرن سازی معیارهای جذب کارگران مهاجر ماهر با تخصص های کلیدی برای اقامت در آمریکا
  •  همکاری با شرکای بین المللی برای اجرای استانداردهای هوش مصنوعی در سراسر جهان.
  •  توسعه راهنمای استفاده و اکتساب هوش مصنوعی توسط آژانس های فدرال و سرعت بخشیدن به استخدام کارگران ماهر در این زمینه توسط دولت.

بروس رید[1]، معاون رئیس کارکنان کاخ سفید، معتقد است: این دستور نشان دهنده" قوی ترین مجموعه اقداماتی است که تا به حال هر دولتی در جهان در زمینه ایمنی، امنیت و اعتماد به هوش مصنوعی انجام داده است".

این طرح مبتنی بر تعهدات داوطلبانه ای ارائه شده که کاخ سفید پیش تر از شرکت های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی دریافت کرده و اولین اقدام الزام آور دولت در این زمینه محسوب می شود.

این مقام ارشد دولتی به این موضوع اشاره کرد که ۱۵ شرکت بزرگ فن آوری آمریکایی با اجرای داوطلبانه تعهدات ایمنی هوش مصنوعی موافقت کرده اند، اما افزود که "این کافی نیست" و فرمان اجرایی اخیر، گامی به سوی مقررات مشخص برای توسعه این فن آوری است.

این مقام ارشد عنوان کرد که: "بایدن، چند ماه پیش، به تیم خود دستور داده تا کار روی این دستور را آغاز کنند و حاصل آن: استفاده از قدرت دولت فدرال برای مدیریت ریسک هوش مصنوعی و به کارگیری مزایای آن در طیف گسترده ای از حوزه ها است."

بایدن عنوان کرد که این نشست برای تأکید بر ضرورت اقدام توسط کنگره برگزار شده و با وجود اینکه فرمان اجرایی حاضر، اقدامی جسورانه است، اما ما همچنان به اقدام کنگره نیاز داریم.

این دستور واکنش های متفاوتی را از سوی گروه های دولتی و گروه های صنعتی و تجاری به دنبال داشت که در پست های بعدی به آن پرداخته می شود.


 

[1] . Bruce Reed

 

صدور اولین فرمان اجرایی هوش مصنوعی آمریکا – بخش دوم

صدور اولین فرمان اجرایی هوش مصنوعی آمریکا – بخش سوم



 

برچسب ها :

منتخب سردبیر

هوش مصنوعی

قوانین مدنی

حاکمیت قانون


اخبار مشابه
نتیجه ای یافت نشد

نظرات

۰ دیدگاه

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2023