محمد مهدی صالح نیا


23 آذر 1402


۰ کامنت


( 12 )

راه‌اندازی آزمایشگاه علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی در قم

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات اسراء از آغاز بکار آزمایشگاه علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی این بنیاد از هفته آینده خبر داد.

مهندس وحید احمدی، معاون فناوری و اطلاعات بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه طی یک سال گذشته جلسات متعددی پیرامون علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی برگزار شده است، مطرح کرد: خروجی این جلسات راه‌اندازی آزمایشگاه علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی بوده است که از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: پرداختن به علوم انسانی دیجیتال در فضای پژوهش امروز امری ضروری است بنابراین بنیاد اسراء هم پرداختن به علوم انسانی دیجیتال را در دستور کار خود قرار داد و طی سال گذشته فعالیت های عمده ای به لحاظ مفاهیم و برنامه ریزی برای شروع این مسئله شکل گرفت.

وی از تاسیس آزمایشگاه علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی خبر داد و گفت: این آزمایشگاه از هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. عمده این فعالیت ها در حوزه علوم انسانی و اسلامی دیجیتال با بهره گیری از فناوری های هوش مصنوعی است که بشر به ان دست پیدا کرده است.

وی بیان داشت: سرویس های هوشمند جستجوگر براساس آثار آیت الله جوادی آملی و آرشیو دروس و آثار ایشان یکی از کارهای صورت گرفته در این زمینه است.

وی با اشاره به پیاده سازی دیجیتال آثار علامه جوادی آملی گفت: در گام بعد به دنبال ارائه این آثار در پلتفرم به صورت دسته بندی بودیم که در سال جاری اقدامات لازم انجام شد و در حال بارگذاری اطلاعات هستیم.

وی گفت: کار بعدی به خدمت گرفتن تکنولوژی های هوش مصنوعی برای ارتقای جستجو از کلیدواژه به هوشمندی است. از دیگر کارهایی که انجام خواهد گرفت، خلاصه سازی های هوشمند و مباحث مربوط به تحقیق و توسعه است.

وی گفت: اولویت ما در این آزمایشگاه آرشیو آثار آیت الله جوادی آملی است که در اختیار پژوهشگران قرار گیرد و لذا ارائه کتاب های آیت الله جوادی آملی به صورت گویا در دستور کار قرار دارد اما اولویت نیست.
 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی اسراء

برچسب ها :

هوش مصنوعی


اخبار مشابه
نتیجه ای یافت نشد

نظرات

۰ دیدگاه

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2023