علیرضا حسینی


23 آبان 1398


۰ کامنت


( 12 )

اطلاعیه برگزاری درس الفائق آیت الله شب زنده دار از هفته آینده

درس الفائق آیت الله شب زنده دار از هفته آینده برگزار می گردد.

به اطلاع فضلای محترم که با پیام های دلگرم کننده خود باعث تلاش مجدانه بیشتر خدمتگزاران خود در دفتر فقه معاصر هستند، می رساند که استاد معظم با وجود مشاغل فراوان اعلام قبول فرمودند که ان شاءالله درس ایشان از روز شنبه ۲ آذرماه ۹۸ ساعت ۱۱ - ۱۲ در مسجد اعظم - دارالتلاوة (شبستان ۴) آغاز گردد.  

قابل ذکر است که کتاب الفائق به دو بخش تقسیم شده:
الفائق ۱: از ابتدای کتاب تا پایان سیره عقلا
الفائق ۲: از ابتدای سیره متشرعه تا آخر کتاب

با عنایت به اینکه استاد شب زنده دار سال گذشته الفائق ۱ را تدریس نموده اند؛ درس امسال ایشان از ابتدای الفائق ۲ خواهد بود.

عزیزان می توانند برای تحصیل درس الفائق ۱ از محضر سایر اساتیدی که در کانال ایتای فقه معاصر و پیشخوان نجاح اعلام می شود؛ بهره مند گردند.

قابل توجه: تحصیل در الفائق ۱ و ۲ همزمان مانعی ندارد و عزیزانی که می خواهند از درس استاد شب زنده دار استفاده کنند و الفائق ۱ را نخوانند مانعی برای حضور ندارند، اما برای بهره مندی از امتیازات باید الفائق ۱ را نیز بخوانند.

تمام دروس سایر اساتید شامل هر دو الفائق ۱ و ۲ می باشد.

عزیزان توجه کنند امتیازات الفائق مخصوص کسانی است که در درس الفائق ۱ و ۲ شرکت کامل داشته و در امتحان کتبی پایان سال هر  دو آن قبول شوند. لذا صرف حضور در درس یا تنها قبولی در یک درس الفائق، امتیازی نخواهد داشت.

توضیح لازم پیرامون تقسیم بندی الفائق ۱ و ۲

  • متن درسی کتاب الفائق في الأصول ۲۶۱ صفحه می باشد. متن کتاب به عربی روان و به روز نوشته شده و طبق تجربه سال گذشته در یک سال تحصیلی (پایان خرداد ماه) تمام کتاب قابل تدریس است.
  • طبق هماهنگی های صورت گرفته با عزیزان آموزش و بر طبق روال متداول حوزه، کتابی که تدریس آن در این مدت طول می کشد به دو بخش تقسیم می گردد و دو امتحان کتبی در زمان های اعلام شده از آن برگزار می گردد.
  • با عنایت به اینکه حضرت استاد شب زنده دار - زید عزه - فقط شنبه تا سه شنبه تدریس می کنند و به علت حضور شاگردان خاص درس خارج ایشان و سایر فضلای دروس خارج و طرح مباحثی بیش از کتاب، درس شان با کندی پیش می رود و با توجه به تأخیر در آغاز درس؛ در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ ایشان می توانند فقط نصف کتاب را تدریس نمایند. چون سال گذشته نیمه اول کتاب توسط ایشان تدریس شده، امسال نیمه دوم را درس خواهند داد. لذا از عزیزانی که علاقه مند به استفاده علمی از ایشان هستند، درخواست داریم قسمت اول الفائق را از محضر سایر اساتید استفاده نمایند.
  • اگر شما در درس استاد شب زنده دار ثبت نام کرده و حال تمایل بع شرکت در درس استاد دیگری را دارید تا تمام الفائق را یکجا نزد ایشان بخوانید، یا می خواهید در کنار حضور در درس استاد شب زنده دار، الفائق ۱ را نیز با استادی دیگری همزمان با درس ایشان بخوانید (دو درس با هم بخوانید) به روش زیر عمل نمایید:

"در درس استاد انتخابی خود شرکت نمایید و بعد از اتمام ثبت نام ها، اسم خود را در لیست ارسالی به استاد به صورت دستی وارد نمایید تا نهایی گردد".

سؤالات و نظرات خود را با آیدی مدیر دفتر فقه معاصر در ایتا مطرح نمایید. از ۶ صبح تا ساعت ۲۴ به طور یکسره با افتخار خدمتتان هستیم و خدا را شاکریم که گامی کوچک در مسیر رضایت او و تحول اجتهادی حوزه بر می داریم. 
تلاش این است که در کمتر از ۵ دقیقه به سؤالات پاسخ داده شود اما در برخی ساعات به علت حجم بالای سؤالات، پاسخگویی با کمی تأخیر انجام خواهد شد. لطفاً قدری تأمل بفرمایید تا پاسخگویی انجام شود. توجه بفرمایید که هیچ نیازی به مراجعه حضوری به هیچ یک از بخش های حوزه ندارید.

برچسب ها :

الفائق في الأصول

اطلاعیه


اخبار مشابه
نتیجه ای یافت نشد

نظرات

۰ دیدگاه

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2023