حسین اثناعشری


05 آذر 1398


۰ کامنت


( 12 )

اطلاعیه های مربوط به درس الفائق برای اساتید و طلاب

در این مطلب، به اطلاعیه های مربوط به پایان زمان ثبت نام، نحوه دسترسی به محتوا و مصوبات جدید پرداخته شده است.

اطلاعیه شماره یک

  • اساتید محترم فقط تا ساعت ۲۳ امروز دوشنبه ۴ آذرماه فرصت دارند تا درس خود را ثبت نمایند. این وقت به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد.
  • طلاب عزیز تا ساعت ۲۳ روز پنجشنبه ۷ آذرماه فرصت دارند درس یکی از اساتید را انتخاب کرده و در آن ثبت نام نمایند. این وقت به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد.
  • تمامی دروس ارائه شده شامل الفائق ۱ و ۲ (کل کتاب) می باشد به جز درس آیت الله شب زنده دار (زید عزه) که فقط الفائق ۲ را تدریس می نمایند.
  • لیست طلاب هفته آینده تحویل اساتید می شود و حضور و غیاب ها مثل سایر دروس سطوح عالی ثبت خواهد شد.
  • اگر می خواهید استاد خود را تغییر دهید فقط تا پنجشنبه ساعت ۲۳ فرصت دارید. برای این کار لطفا فقط به آیدی مدیر دفتر فقه معاصر در پیامرسان ایتا پیام داده و اسم و مشخصات کامل استاد جدید خود را ارسال نمایید. زمانی که پیام تایید را دریافت کردید، نیاز به انجام هیچ اقدام دیگری نیست و باید در درس استاد جدید حضور پیوسته داشته باشید.
  • تمام دروس الفائق آغاز شده است و شرکت در درس الزامی می باشد.

اطلاعیه شماره دو 

عزیزان برای دریافت فایل صوتی و متنی درس الفائق امسال (۹۸ - ۹۹) استاد شب زنده دار به کانال فقاهت در ایتا به آدرس زیر مراجعه فرمایند.

صوت و متن درس به صورت روزانه بارگزاری می شود.

Feghahat_ir@

برای دریافت صوت و متن درس الفائق استاد شب زنده دار در سال گذشته از دو لینک زیر در ایتا استفاده نمایید.

اولین فایل صوتی درس الفائق استاد شب زنده دار در سال ۹۷ - ۹۸ در کانال فقاهت:

https://eitaa.com/feghahat_ir/226

کلیه متون درس الفائق استاد شب زنده دار در سال ۹۷ - ۹۸:

https://eitaa.com/book_feghahat/88
 

متن کتاب الفائق چاپ جدید که امسال تدریس می شود نسبت به سال قبل تغییرات قابل توجهی دارد.

اطلاعیه شماره سه

مصوبات جدید در مورد درس الفائق

به علت تقاضای بسیار زیاد طلاب و اساتید محترم، مصوبات جدید در مورد درس الفائق مصوب گردید.

- طلاب عزیزی که امتحان شفاهی پایه ۸ خود را نداده اند و هیچ ناقصی دیگری از پایه ۸ ندارند، می توانند در دروس الفائق ثبت نام کنند. این عزیزان تنها در صورتی از مزایای الفائق بهره مند می شوند که تا پایان سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ امتحان شفاهی پایه ۸ خود را بگذرانند.

طلاب پایه ۸ که ناقصی غیر از امتحان شفاهی دارند امکان ثبت نام نخواهند داشت و می توانند پس از تکمیل ناقصی خود در سال آینده در درس الفائق شرکت نمایند.

- طلاب عزیزی که در درس الفائق ۲ استاد شب زنده دار شرکت می کنند [مسلماً مجموع ساعت درسی که در این درس حضور خواهند داشت کمتر از حضور در کل الفائق خواهد بود. لذا در صورتیکه مثل سایر طلاب فرصت دارند که هر دو الفائق را بخوانند]  امسال می توانند در درس الفائق ۱ هر یک از اساتید همزمان شرکت کنند. و نیز برای سهولت امرشان می توانند الفائق ۱ را سال آینده با هر یک از اساتید بخوانند و پس از اتمام و شرکت در امتحانات از مزایای آن بهره مند گردند.

اطلاعیه شماره چهار

اساتید عزیز الفائق می توانند لیست حضور و غیاب کلاس خود را از ۱۰۷ آموزش قم (ساختمان دارالشفاء) تحویل بگیرند. 
در حال حاضر لیست ها برای یک نیمسال الفائق تهیه شده و پس از تدریس کتاب تا پایان باب اول، لیست نیمسال دوم نیز تقدیم می گردد.

میزان حضور مورد قبول آموزش در الفائق مانند درس کفایه خواهد بود. لذا طلاب عزیز حتماً نظم درسی را به نحو احسن رعایت بفرمایند تا در آینده مشکلی ایجاد نشود.

پایان هفته آینده همه اساتید یا نمایندگان ایشان یک نسخه کپی از لیست که حضور و غیاب یک هفته طلاب در آن لحاظ شده را به روشی که اعلام خواهد شد برای ما ارسال می نمایند تا اگر تغییری در طلاب رخ داده بود ثبت شود و آن لیست به عنوان لیست نهایی به آموزش ارسال خواهد شد.

طلابی که تا پایان هفته آینده هیچ حضوری در درس نداشته باشند، به عنوان حذف آن درس توسط ایشان ثبت خواهد شد.

با توجه به پیشنهاد برخی اساتید معزز تلاش خواهیم کرد تا گروهی ویژه اساتید تشکیل دهیم تا به سؤالات و نقطه نظرات احتمالی علمی ایشان راجع به کتاب به نحو احسن توجه و پاسخ داده شود. ان شاءالله در حد امکان از حضور اعضای شورای علمی فقه معاصر نیز بهره خواهیم برد.

برچسب ها :

الفائق في الأصول

اطلاعیه


اخبار مشابه
نتیجه ای یافت نشد

نظرات

۰ دیدگاه

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2023