تدوین سند ملی هوش مصنوعی در قالب ۷ اولویت

محمد مهدی صالح نیا


12 بهمن 1402


۰ کامنت


( 12 )

تدوین سند ملی هوش مصنوعی در قالب ۷ اولویت

حجت الاسلام سعیدرضا عاملی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تدوین سند ملی هوش مصنوعی در قالب ۷ اولویت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سعیدرضا عاملی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، از تدوین سند ملی هوش مصنوعی در قالب ۷ اولویت خبر داد و گفت: این سند باید متناسب با سلامت انسان، رعایت فطرت انسان، بایسته‌های خدای متعال نسبت به انسان باشد.

وی افزود: در تدوین سند ملی هوش مصنوعی پیشرفت خوبی داشتیم و در هفت رکن تدوین شده است. تدوین سند هوش مصنوعی باید کاملا متناسب با سلامت انسان، رعایت فطرت انسان، بایسته‌های خدای متعال نسبت به انسان باشد.

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حکمرانی هوشمند، نقش دولت کم می‌شود، کارکرد‌های دولت را به هوش مصنوعی واگذار می‌کنیم و شاهد شکل گیری حکمرانی محاسبه گر با دقت کوانتومی خواهیم بود. فعلیت هوش مصنوعی از هوش انسانی بالاتر است و همزمان می‌تواند میلیارد‌ها فایل را باز کند، اما ما همزمان نمی‌توانیم این کار را انحام دهیم. اگر هوش مصنوعی متناسب با زیست‌بوم توسعه پیدا نکند می‌تواند انسان را منفعل کند.

شایان ذکر است که در جلسه ۱۸۱ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در خصوص هوش مصنوعی ارائه و مقرر شد با توجه به تخصص و تجارب سعیدرضا عاملی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سیاست‌گذاری و تدوین اسناد راهبردی ملی، مسئولیت کمیسیون نهائی‌سازی سند ملی هوش مصنوعی به وی واگذار شود.

 

منبع خبر

برچسب ها :

هوش مصنوعی

فقه حکمرانی


اخبار مشابه
نتیجه ای یافت نشد

نظرات

۰ دیدگاه

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2023