حسین اثناعشری


22 شهریور 1400


۰ کامنت


( 12 )

امتیازات درس الفائق در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱

طلاب گرامی می توانند در این مطلب از امتیازات در نظر گرفته شده برای درس الفائق اطلاع کسب کنند.

از هم اکنون می توانید نسبت به ثبت نام از طریق پیشخوان اقدام نمایید.

درس الفائق جایگزین کفایه نیست. اما چنانچه درکنار کفایه یا خارج خوانده شود این مزایا را به همراه خواهد داشت:

 

  • طلاب پایه ۹ و ۱۰ که در درس الفائق ۱ و ۲ شرکت کرده و در امتحانات کتبی آن قبول شوند، از امتحان شفاهی پایه ۱۰ کفایه معاف گشته و نمره الفائق ایشان (معدل نمره دو امتحان الفائق) برای آن امتحان شفاهی منظور می گردد.

تبصره: طلاب موضوع بند ۱ در صورتی که تا قبل از نتیجه امتحانات الفائق ۱ و ۲ در امتحان شفاهی پایه ۱۰ کفایه قبول شده باشند، مشمول امتیاز بند ۲ خواهند شد.

  • طلاب درس خارج که در درس الفائق شرکت کرده و در دو امتحان کتبی آن قبول شوند، از یک مصاحبه درس خارج اصول معاف گشته و نمره الفائق ایشان (معدل نمره دو امتحان الفائق) برای آن مصاحبه منظور می گردد. همچنین شرکت کامل در درس الفائق (یک سال تحصیلی) برای ایشان معادل یکسال شرکت در درس خارج اصول می باشد.

تبصره: منظور از محاسبه یک سال درس خارج اصول در ازای تحصیل در درس الفائق و جایگزینی نمره الفائق به جای نمره امتحان شفاهی خارج اصول، هر کدام از چهارسال درس خارجی است که شخص تا اعلام نتیجه امتحانات الفائق هنوز امتحان آن را نداده است.

  • تمامی امتیازات الفائق فقط مختص به طلابی است که درس الفائق ۱ و ۲ را گذرانده و در امتحان آن حداقل نمره ۱۲ را کسب نموده اند و لذا شرکت و قبولی تنها در یک بخش الفائق مشمول امتیازات نمی شود.
  • امتحانات الفائق تنها در دو بخش کتبی همراه با سایر امتحانات حوزه برگزار می شود.
  • تنها کسانی از امتیازات درس الفائق بهره مند می گردند که به صورت رسمی از طریق سامانه پیشخوان اقدام به انتخاب واحد الفائق نموده باشند.
  • حضوری و مجازی بودن درس الفائق، همانند سایر دروس سطح و با همان قوانین می باشد.
  • درس الفائق ۱ و ۲ مترتب بر هم نیست و به عنوان مثال طلاب محترم می توانند در یکسال، نیم سال تحصیلی اول الفائق ۲ و نیم سال بعد الفائق ۱ را بخوانند.
  • درس الفائق از سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در کل کشور امکان برگزاری رسمی را داشته و کلیه اساتیدی که در قم یا شهرستان ها از نظر بخش های ستادی و صفی آموزش حوزه های علمیه امکان تدریس رسمی کفایتین را دارا می باشند، می توانند این درس را برگزار نمایند. همه شرایط تحصیل و امتیازات آن در سراسر کشور یکسان خواهد بود.

 

جهت تهیه کتاب الفائق و شرح آن، از همین حالا به انتشارات حوزه های علمیه مراجعه نمایید. یا از سایت آن به صورت مجازی خرید نمایید.

برچسب ها :

الفائق في الأصول


اخبار مشابه
نتیجه ای یافت نشد

نظرات

۰ دیدگاه

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2024