سردبیر


16 مهر 1401


۰ کامنت


( 4.8 )

( 12 )

زمستان گرم دفتر فقه معاصر

زمستان ۱۴۰۰، برای دفتر فقه معاصر بسیار گرم و پرشور بود. آغاز این فصل با راه‌اندازی دروس تمهیدی فقه معاصر؛ حرکتی تحولی و دقیق در راستای ارتقای سطح علمی حوزه علمیه و استقبال پیش‌بینی نشده اساتید و طلاب محترم همراه بود.

در ادامه این حرکت، جلسات متعددی با اساتید و مجموعه‌ها علمی مختلف برگزار شد که با استقبال اساتید و بزرگان و تحسین حرکت دفتر فقه معاصر، مواجه گردید. بسیاری از این عزیزان از همراهی بیشتر با این تحول اجتهادی استقبال نمودند. ضمن اینکه هدف اصلی این جلسات نیز درخواست برای حضور بیشتر اعزه در دروس و تحقیقات فقه معاصر بود.

به عنوان نمونه ای از جلسات برگزار شده می توان به جلسه با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی -حفظه الله – اشاره کرد که با همراهی مدیر محترم حوزه‌های علمیه صورت گرفت، اشاره کرد. این جلسه بیش از زمان تعیین شده طول کشیده و خود معظم له نیز صحبت هایی راهبردی ارائه داشته و پس از آشنایی با تمام فعالیت‌های انجام شده توسط دفتر فقه معاصر و طرح درخواست برای حضور بیشتر ایشان، آیت الله العظمی جوادی آملی اعلام کردند که به فضل خدا امسال درس خارج فقه معاصر را آغاز خواهند کرد.

جلسه‌ای دیگر نیز با همراهی آیت الله اعرافی در محضر حضرت آیت الله العظمی سبحانی - حفظه الله – برگزار گردید. ایشان با تأکید بر اینکه در گذشته نسبت به برگزاری دروس خارج در موضوعات معاصر اقدام نموده‌اند و نتایج آن نیز در کتب اجتهادی ایشان منتشر شده است، ابراز محبت فرموده و وعده دادند هم در دروس تمهیدی فقه معاصر و هم در دروس خارج فلسفه مضاف مساعدت نمایند تا اساتید شایسته، بیش از پیش برای تدریس اقدام کنند.

یکی دیگر از جلسات صورت گرفته مربوط به حضور در محضر حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی (نماینده آیت الله العظمی سیستانی - حفظه الله) بوده که پس از بیان فعالیت‌ها، ایشان بسیار از این اقدامات حمایت کرده و برخی اساتید را نیز برای همکاری معرفی نمودند. یکی از برنامه‌های آینده این است که نسبت به انجام همکاری‌های علمی جدی‌تر با این عالم بزرگوار اقدام شود.

جلسات دیگری نیز با مراکز مختلف علمی همچون دفتر مطالعات فقهی پزشکی قانونی صورت گرفته که در آن ضمن اظهار تمایل به همکاری، مطالب علمی نیز در راستای ارتقای سطح علمی حوزه بیان گردید.

در ادامه تصاویری از این جلسات ارائه شده است:

تصاویری از دیدارهای صمیمانه و راهبردی با مراجع معظم، اساتید، فضلای حوزوی و مجموعه‌های علمی - تحقیقاتی. زمستان ۱۴۰۰

برچسب ها :

فقه معاصر


اخبار مشابه
نتیجه ای یافت نشد

نظرات

۰ دیدگاه

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2024