در این جلسه استاد در ادامه بررسی صفت عجب از نگاه فقهی به به مطالب ذیل اشاره کرده اند:
- عجب دارای مراتبی است و این گونه نیست که صرفا یک مرتبه داشته باشد، بلکه بر اساس ضعف یا قوت ایمان قابل تقسیم به مراتب مختلفی می باشد.
- ممکن است گاهی شیئ را با توجه به آثارش تعریف کنند و در عجب نیز چنین امری ممکن است محقق شود.
- در اینکه عجب امری اختیاری یا غیر اختیاری است یا اینکه فقط مقدمات آن امری اختیاری است، بحث و گفتگو وجود دارد، و از ظاهر روایات نیز مطلبی قایل استفاده است.
- اگر کسی گفت که عجب فعل اختیاری است می شود کلام او را بر فعل تولیدی حمل کرد، یعنی کار اختیاری باید انجام شود که موجب تولید عجب شود.