محمد مهدی صالح نیا


19 آذر 1402


۰ کامنت


( 12 )

برگزاری نشست «حقوق و علوم شرعی»

دانشگاه «امیر‌ سُلطان»، به نمایندگی از دانشکده حقوق خود، برنامه‌ای تحت عنوان «صنعت‌ وکالت» را در چهارمین دوره خود با موضوع «حقوق و علوم شریعت» برگزار کرد.

این برنامه با حضور متخصصان در حوزه‌های مختلف حقوقی و شریعت برگزار شد و هدف آن آگاهی‌بخشی به دانشجویان حقوق، شریعت، حقوق و علوم سیاسی و کمک به آنها برای ورود به بازار کار بود.

روز اول این برنامه با سخنرانی دکتر عبد‌القادر خطیب، استاد اصول فقه در دانشکده حقوق و عضو کمیته خدمات اجتماعی دانشگاه، آغاز شد. سپس، دکتر صالح بن عبداله بن حُمید، مشاور در دیوان پادشاهی، عضو مجمع عالی علما، امام و خطیب مسجد الحرام، در مورد اهمیت علوم شریعت در ساخت سیستم‌ها و حقوق و ضرورت آشنایی متخصصان حقوقی با مباحث فقه اسلامی و اصول آن سخنرانی کرد.

در ادامه، دکتر عبدالعزیز المشعل، استاد دانشکده شریعت دانشگاه امام، در مورد علم اصول فقه و حقوق سخنرانی کرد. سپس، دکتر فهد السیسی، استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه اسلامی، در مورد موضوع «مقابله‌های فقهی با نظریه‌های حقوقی معاصر» صحبت کرد. در نهایت، دکتر فهد السیسی کارگاهی با عنوان «خوانش انتقادی و تأثیر آن بر تصور شرعی حقوقی» برگزار کرد.

روز دوم این برنامه با مدیریت دکتر فهد القحطانی، استادیار اصول فقه در دانشکده حقوق دانشگاه، برگزار شد. در جلسه اول، دکتر سعد بن ناصر الشثری، مشاور در دیوان پادشاهی، عضو مجمع عالی علما، در مورد رعایت مقاصد قانون‌گذاری در حوزه حقوقی صحبت کرد. در جلسه دوم، دکتر احمد الرشيد، استاد اصول فقه در دانشکده شریعت دانشگاه امام و عضو کمیته قوانین، در مورد رابطه قواعد فقهی و قانون صحبت کرد. در جلسه سوم، دکتر عبد‌العزیز الدغیثر، مشاور در امور حقوقی و فقهی، در مورد اهمیت زبان عربی در نگارش سیستم‌ها و کاربردهای آنها صحبت کرد.

این برنامه با کارگاهی به پایان رسید که دکتر عبد‌العزیز الدغیثر آن را برگزار کرد و در مورد «فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های شریعت، سیستم‌ها، حقوق و علوم سیاسی» صحبت کرد. در پایان برنامه، از شرکت‌کنندگان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.


منبع: وكالة الانباء السعودية

برچسب ها :

فقه قانون


اخبار مشابه
نتیجه ای یافت نشد

نظرات

۰ دیدگاه

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2024