۲ روز قبل

حلقه ثالثه 1

استاد: سید محمد صادق علم الهدی

1398.06.25

پادکست

|

( 12 )

اصول فقه

معرفی پادکست

|

دیدگاه کاربران

  • دوره پیش رو از تدریس کتاب حلقه ثالثه اثر شهید سید محمد باقر صدر، با بیانی دقیق و شیوا و با ارائه منظم و دسته بندی شده مباحث کتاب، در پی ایجاد فهم صحیحی از مباحث اصولی قبل از شروع دوره خارج علم اصول می باشد. استاد علم الهدی در ضمن تدریس مطالب کتاب به ارائه دسته بندی های مختلف در مباحث اشاره کرده و در موارد متعددی به کتبی مانند فوائد الأصول، أجود التقریرات، بحوث فی علم الأصول و کتبی از این قبیل ارجاع داده اند اما در عین حال  رعایت مستوای علمی این کتاب نیز مورد توجه بوده است. در این دوره به تطبیق متن توجه بسیاری شده است و استاد پس از بیان مطالب هر بخش از خارج، به تطبیق آن مباحث با متن کتاب پرداخته اند.
  • به تعبیر مصنف این کتاب، این کتاب آخرین محتوای آموزشی در مرحله تحصیل طلاب در مرحله علم اصول بوده و پس از فراگیری آن، طلاب می توانند در دروس خارج اصول شرکت کرده و از کلمات اساتید بهره مند گردند. به جهت اشتمال این کتاب بر اقوال متأخرین از اصولیین و تبویبی نظام مند و همچنین بیان مطالب به شیوه روان و خالی از اغلاق، مجموعه حلقات مورد توجه طلاب و اساتید قرار گرفته، و دائما بر مدرسان و متدرسان این کتاب افزوده می شود.
  • همچنین می توانید درس حلقه ثالثه را با استاد معتمدی یا استاد انصاری، بخوانید. تدریس ایشان دارای خصائصی متمایز از تدریس استاد علم الهدی بوده و بنابر سلیقه و سبک عملی دانش پژوه، انتخاب بین آنان صورت می گیرد. 

برای این کار کلیک کنید: حلقه ثالثه، استاد معتمدی، حلقه ثالثه استاد انصاری

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2024