۱ روز قبل

حلقه ثالثه 1

استاد: مهدی معتمدی

1402.06.28

پادکست

|

( 12 )

اصول فقه
حلقه_ثالثه
حلقات
دروس_فی_علم_الأصول

معرفی پادکست

|

دیدگاه کاربران

  • دوره پیش رو از تدریس کتاب حلقه ثالثه از مجموعه حلقات مجموعه “دروس فی علم الأصول” اثر شهید سید محمد باقر صدر، توسط استاد مهدی معتمدی ارائه گردیده است. از ویژگی های این دوره ارائه مطالب مطرح شده در تقریرات درس خارج شهید صدر، در کنار مطالب کتاب می باشد؛ استاد معتمدی در این دوره اهتمام ویژه‌ای به نظریات و عبارات موجود در تقریر درس خارج شهید صدر خصوصا کتاب “بحوث فی علم الأصول” که توسط آیت الله هاشمی شاهرودی تقریر گریده است، دارند. همچنین توجه به این نکته ضروری است که استاد در این دوره از تدریس به خواندن و تطبیق محتویات علمی با متن کتاب نپرداخته اند، و تطبیق متن را به طلاب و دانش پژوهان واگذار نموده اند.
  • به تعبیر مصنف این کتاب، این کتاب آخرین محتوای آموزشی در مرحله تحصیل طلاب در مرحله علم اصول بوده و پس از فراگیری آن، طلاب می توانند در دروس خارج اصول شرکت کرده و از کلمات اساتید بهره مند گردند. به جهت اشتمال این کتاب بر اقوال متأخرین از اصولیین و تبویبی نظام مند و همچنین بیان مطالب به شیوه روان و خالی از اغلاق، مجموعه حلقات مورد توجه طلاب و اساتید قرار گرفته، و دائما بر مدرسان و متدرسان این کتاب افزوده می شود.
  • همچنین می توانید درس حلقه ثالثه را با استاد علم الهدی یا استاد انصاری، بخوانید. تدریس ایشان دارای خصائصی متمایز از تدریس استاد معتمدی بوده و بنابر سلیقه و سبک عملی دانش پژوه، انتخاب بین آنان صورت می گیرد. 

برای این کار کلیک کیند: حلقه ثالثه، استاد علم الهدی، حلقه ثالثه، استاد انصاری

 

دفتر فقه معاصر در پیام‌رسان‌ها:

تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه محفوظ است@2024